Samling av spridda tankar

Efter nästan tre års bloggande känner jag mig mer och mer besvärad av kraven på aktualitet. Varje gång man publicerar ett nytt blogginlägg skuffas de tidigare genast undan till en mer eller mindre undanskymd tillvaro.

Då jag mest intresserar mig för ganska tidlösa spörsmål är detta olyckligt; jag skulle önska mer diskussion även kring äldre funderingar.

För att något råda bot på detta har jag nu lagt upp några s.k. sidor. Denna typ av inlägg ligger länkade i högerspalten här intill och skuffas inte automatiskt undan med tiden. Där avser jag nu att samla länkar till tidigare inlägg och debatter i diverse intressanta ämnesområden. Förhoppningsvis kan detta blåsa liv i frågeställningar som hamnat på undantag.

Hittills har jag fått ihop sammanfattande sidor i ämnesområdena Karl Popper, Baruch Spinoza, Göteposthumanism och Grön utveckling. Men det kommer mera så småningom.

Klicka er gärna in i något som intresserar och sedan vidare bakåt i flödet av inlägg. Glöm inte att ta upp diskussion när andan faller på!

Kommentera

